Indywidualne Stoisko Targowe

Stoisko targowe to ważny element kampanii wizerunkowej – dobrze, by wyróżniało się na tle innych wystawców. Czy warto zainwestować więcej pieniędzy i być bardziej widocznym na targach? A może jest inny sposób, by nasza zabudowa przyciągnęła uwagę klientów, nie pociągając za sobą dużych kosztów? Poniżej postaramy się opisać, jakie możliwości daje nam indywidualne stoisko targowe, a jest ich naprawdę niemało…

Na początek musimy sobie odpowiedzieć na pytanie, czym są indywidualne stoiska. To zabudowa targowa
przygotowana specjalnie dla wybranej fi rmy, wykonana z materiałów, które różnią się od standardowych systemów targowych (np. Octanorm), dająca więcej możliwości ekspozycyjnych i będąca atrakcyjniejsza wizualnie. Jakich materiałów możemy użyć? Możliwości są niemal nieograniczone, w grę wchodzą m.in. płyty MDF, OSB, zadrukowane materiały, drewno, metal, PCW, pleksi, szkło, a nawet kostki siana czy pomalowane na pstrokato europalety. Wszystko zależy od pomysłowości projektanta, prezentowanej przez
firmę branży, no i oczywiście od budżetu.











DOBRA INWESTYCJA
Dlaczego warto inwestować w indywidualną zabudowę? Dlatego że wszyscy – zarówno ludzie, jak i fi rmy – poszukują dla siebie wyjątkowych i niepowtarzalnych sposobów prezentacji. W świecie, w którym „wszyscy widzieli już wszystko w Internecie”, mamy tylko ułamki sekund, by nasz potencjalny klient zainteresował się oferowanymi przez nas produktami. Przykład? Wyobraź sobie, że 3 metry ponad twoją powierzchnią wystawienniczą góruje piętrowa zabudowa. Schody do niej pokryte są grubym czerwonym dywanem, a na szczycie stoją wygodne fotele i barman serwuje egzotyczne drinki. Zapraszając w takie miejsce swojego klienta, dasz mu do zrozumienia, że jest dla ciebie wyjątkowy. Ucieczka od tłumów ludzi i obleganych ciągów komunikacyjnych da wam możliwość prowadzenia przyjemnych rozmów w biznesowej atmosferze. Jak się teraz czujesz? Jesteś gospodarzem w wyjątkowym miejscu, pokazałeś, że szanujesz swojego gościa. Czy może to pomóc nakierować biznesowe rozmowy na odpowiedni tor?

POMOCNA DŁOŃ

Trudno jest jednak przygotować taką koncepcję samodzielnie. Jak się do tego zabrać?
Z pomocą przyjdą ci projektant stoisk i wyspecjalizowana ekipa budowlana. Architekt doradzi w sprawach zabudowy i rozlokowania stref oraz przeniesie twoją wizję do świata 3D. Jednak by mógł ci pomóc, musi znać odpowiedzi na kilka istotnych pytań.

 Poniższa lista pozwoli ci na przygotowanie
briefu dla projektanta twojego indywidualnego stoiska:

• data i miejsce targów,
• powierzchnia stoiska,
• gdzie się ono znajduje (plan hali),
• w jakiej branży działa twoja fi rma,
• jakie produkty bądź usługi będziesz oferować
zwiedzającym,
• jakie masz oczekiwania i co twoim zdaniem
będzie się dobrze prezentować,
• liczba i rodzaj mebli, jakie będą ci potrzebne,
• jak duże powinno być zaplecze i co musi
się w nim znaleźć,
• budżet, jaki masz do dyspozycji,
• data przedstawienia projektu.

Dzięki odpowiedzi na tych kilka prostych pytań oszczędzisz pracy zarówno sobie, jak i projektantowi. Teraz wystarczy, że mailem wyślesz do niego swoje logo, grafi ki i teksty, które powinny pojawić się na wizualizacji, a on zajmie się resztą. Nie to ładne, co piękne, ale co się komu podoba, więc pierwszy projekt, który otrzymasz, potraktuj poglądowo – podlega on modyfikacjom i na pewno trzeba go będzie odrobinę
dopasować do twoich potrzeb. Praktyka podpowiada, iż lepiej poświęcić więcej czasu przed targami na pięć projektów i dokładnie określić wszystkie elementy stoiska, niż ostatniego dnia wymagać niewykonalnych zmian od ekipy zabudowującej. Puść więc wodze fantazji i razem z fachowcem zbudujcie idealnie dopasowane do twoich potrzeb stanowisko targowe. Nie jest to łatwe, ale efekty z pewnością zachwycą wszystkich.


INWENCJA TWÓRCZA

Ale ja mam ograniczony budżet! Spokojnie, nie trzeba od razu budować trzypiętrowego gmachu z żelbetonu na środku hali, by zostać dostrzeżonym przez komisję organizatora targów, która przyznaje medale za najlepszą zabudowę. Czasami pomysłowa aranżacja w połączeniu z przemyślanym systemem prowadzenia klienta, kiedy indziej elementy grywalizacji aktywizujące zwiedzających mogą wpłynąć na to, że ludzie chętnie będą odwiedzać twoje stoisko i wracać do niego tylko po to, by upamiętnić je na zdjęciu, a następnie wrzucić na Facebooka. Tym samym zyskasz darmową reklamę i rozszerzysz zasięg swojej marki. Potrzebujesz zarazem prostego i łatwego w montażu pomysłu. Świetnym jego przykładem mogą być wcześniej wspomniane stoiska z pomalowanych europalet, które mimo prostej konstrukcji mogą nadać zabudowie wyjątkowy charakter i sprytnym sposobem odciążyć budżet.



SOLIDNE WSPARCIE

Na koniec kilka słów o multimediach. To bardzo ważne, by na indywidualnym stoisku pozwolić klientowi na interakcję z marką, np. poprzez tablety wyświetlające twoją stronę internetową i galerię produktów. Niezastąpiony będzie również duży TV, na którym fi lmy opisujące sposób działania twojej fi rmy i jej mocne strony wzmacniać będą przekaz kierowany do potencjalnego partnera w interesach.

Podsumowując, stoisko indywidualne ma tę przewagę nad innymi konstrukcjami, że jest w stanie wyeksponować charakter twojej fi rmy, zaplanować sposób prowadzenia klienta. Możesz zbudować zjawiskowe ekspozytory, które swoim charakterem podkreślać będą wyjątkowość oferowanych przez ciebie produktów, odpowiednio dobrać oświetlenie, co uwypukli najlepsze cechy materiałów, a specjalnie dopasowane do zabudowy meble zachęcą przyszłego klienta do zapoznania się z twoją ofertą.

Komentarze