Tanie stoisko targowe



Jak przy minimalnych kosztach wystawić się  na targach?

Globalne korporacje dysponujące gigantycznymi budżetami promocyjnymi mogą puścić wodze fantazji i zbudować swoje konstrukcje nie patrząc na wydatki. Jeśli ty większą uwagę przykuwasz do cięcia kosztów to w tym rozdziale opowiem ci na pytanie co zrobić aby maksymalnie zaoszczędzić wystawiając się na targach.

Zakup powierzchni
Manager który sprzedaje przestrzeń wystawienniczą zazwyczaj proponuje określoną cenę za m2. Nie bój się z nim negocjować. Zasada jest prosta: im twój zakup będzie bardziej korzystny dla sprzedającego, tym więcej jesteś w stanie ugrać. Jeśli więc wykupisz miejsce odpowiednio wcześnie będziesz mógł liczyć na duże upusty cenowe, to samo tyczy się znacznych metraży-im więcej kupujesz, tym dostaniesz lepszą cenę. Innym sposobem jest zapytanie sprzedającego oferty last minute  ponieważ czasem firmy wycofują się z wcześniej zajmowanej powierzchni w ostatniej chwili. Jest to dla  managera sytuacja trudna i na kilka dni przed targami będzie skory do ustępstw  tylko po to by  zapełnić lukę  w planie zagospodarowania powierzchni. Nie bój się rozmawiać o pieniądzach, twojemu portfelowi wyjdzie to na dobre.

Hotel
Miejsca noclegowe dla ciebie i pracowników zamawiaj jak najwcześniej się da. Przed samą imprezą ceny hoteli w okolicy ośrodka są niedorzecznie wysokie.

Opłaty targowe i parking
Za wykonanie zabudowy na powierzchni eventowej organizator pobiera  dodatkową opłatę, tzw infrastrukturę, ceny taki opłaty wynoszą ok 25zł netto za metr co w przypadku dużych stoisk daje poważne sumy. Postaraj się przekierować tę opłatę na rzecz firmy która zbuduje stoisko, ale pamiętaj iż oni doliczą ci to do ceny. Najlepiej targować się z managerem, czasami można dzięki temu dojść do zupełnego zera. Podobnie jest w przypadku kart parkingowych, ponownie warto rozmawiać ze sprzedającym, potrzebujesz 2 dodatkowych kart dla swoich gości/pracowników? Poproś o nie  w gratisie, jeśli oferta będzie odrzucona zaproponuj chęć dokupienia np. dodatkowych 4 metrów powierzchni stoiska, lub też innej usługi oferowanej przez targi. Negocjacje przebiegają najlepiej wtedy gdy obydwie strony czują się wygrane. Zalecam więc umiar, nie ma co przesadzać ze zbijaniem ceny, przecież każdy chce i musi na transakcji zarobić.


Konstrukcja stoiska
W tym wypadku największą oszczędnością będzie wieloletnia współpraca z wybraną firmą zabudowlaną. Jeśli masz sprawdzoną ekipę, która cyklicznie pomaga ci wystawić się na targach i jesteś w stanie utrzymać z nią długofalowe relacje (choćbyś wystawiał się 1 w roku) możesz wcześniejsze przygotować budżet, projekt powierzchni i grafiki. Co istotne będziesz znać jakość wykonania zabdowy, a dzięki temu że współpraca przebiega systematycznie, możecie unikać różnego rodzaju błędów które pojawiają się przy korzystaniu z usług coraz to nowej firmy za każdym razem gdy bierzecie udział w targach. Stała, sprawdzona ekipa to gwarancja dobrej ceny i jakości .

Co jednak zrobić gdy chcesz pokazać się na targach po raz pierwszy i nie miałeś jeszcze do czynienia z firmami budującymi stoisko? Przede wszystkim warto zapytać kolegów z branży o to czy nie mają kogoś godnego polecenia, takie samo zapytanie warto przesłać do organizatora imprezy który zazwyczaj ma w wachlarzu swych usług wykonywanie zabudowy czy to z systemów targowych czy też bardziej wysublimowanych materiałów.

Najtańsza jest zabudowa- systemowa, więc w przypadku ograniczonych funduszy, bierzemy ją pod uwagę w pierwszej kolejności



Okta bo tak potocznie nazywany jest system którego użyto do zbudowania stoiska na powyższym zdjęciu jest dobrze zbalansowanym rozwiązaniem w przypadku stosunku jakości do ceny

Gdy uzyskasz już kontakt do osób oferujących zbudowanie stoiska zadzwoń i powiedz pokrótce czego ci potrzeba. Istotne jest abyś o ofertę konstrukcji twojej zabudowy zapytał minimum 3 firmy, da to ci jasny obraz sytuacji i pozwoli na wybranie najbardziej korzystnej dla ciebie opcji cenowej. W tym miejscu autor książki przypomina: Najtaniej nie zawsze znaczy najlepiej a prywatnie stosowaną przez niego strategią jest wybranie oferty ze środkowej półki cenowej Zapytanie do firmy zabudowujące można również wysłać drogą email. Oczywiście tutaj też możesz targować na przykład poprzez dobór wysokiej lub niskiej jakości mebli do rozmów z klientami, ilości szklanych witryn ekspozycyjnych, lad oświetlenia oraz grafiki.

Inspektor gadżet

Firmy zabudowujące zazwyczaj ściśle współpracują z agencjami reklamowymi lub drukarniami możesz być bardzo pozytywnie zaskoczony jeśli zapytasz swoich budowlańców o dodatkową usługę w postaci przygotowania materiałów reklamowych, katalogów oraz gadżetów do rozdania zwiedzającym. Kompleksowe zamówienie stoiska pod klucz, na którego zapleczu znajdują się już gotowe mat. reklamowe jest pomysłowe i gwarantuje oszczędności w logistyce i większe upusty cenowe.

Tniemy reklamę
Oszczędności na grafice. Im więcej jej na stoisku tym więcej pieniędzy musisz wydać w drukarni. Jeśli nie masz kasy uczyń swoje stoisko bardziej minimalistycznym. Wszystko na białym tle + twój wyraźny logotyp. Do tego max dwa lub trzy zdjęcia produktów i tyle. To wszystko wpisuje perfekcyjnie w to obecnie dominujący, architektonicznie  przejrzysty trend, który nie wymaga od wystawcy atakowania swojego potencjalnego kupującego gigantyczną falą mieniących się kolorów. Jasne, jednolite tło daje wrażenie czystości i poprawia jakość odbioru naszego produktu, a że przy okazji jest tanie jak barszcz, to korzyści mnożą się same

Na czym jeszcze można zaoszczędzić?

Poczęstunek zarówno ten spożywczy jak i alkoholowy warto kupić na jakiejś solidnej promocji w markecie, lub hurtowo w sklepie typu Makro, a nie czekać z nim do ostatniego dnia przed targami.

Ulotki rozdawane na chybił trafił to zmarnowane pieniądze. Jeśli chcesz by ktoś zabrał twoją ofertę ze sobą - przygotuj katalog i ustaw na dedykowanym stojaku. Klienci zainteresowani tą ofertą po prostu go ze sobą wezmą. Mimo że jego produkcja jest droższa, przekłada się na lepszy zwrot z inwestycji więc zaliczamy to do oszczędnych rozwiązań.

Jeśli chcesz mieć na stoisku parę kwiatków to nie wypożyczaj ich w kwiaciarni tylko weź ze sobą z domu.

Prezentujesz film reklamowy? Zabierz z siedziby firmy telewizor, w skrajnych przypadkach pożycz go nawet ze swojego domu. Youtube udowadnia że sprzedaż poprawia się znacząco gdy idzie w parze z materiałem wideo.



Na koniec chciałbym przytoczyć trójkątny schemat projektu nastawionego na niską cenę. Jeśli coś ma być wykonane tanio i szybko to nie będzie zrobione dobrze. Jeśli ma być dobre i tanie to na pewno nie będzie wykonane szybko. Można wybrać tylko 2 opcje. Więc by oszczędzać warto planować wcześniej.

Komentarze